לפני שאתם ניגשים לעשות את העיצוב לאתר עבור הלקוח שלכם אתם צריכים לשאול את עצמכם מספר שאלות: מי קהל היעד של האתר? באיזה נושא האתר? הלקוח דרש צבעים מסוימים?
כל השאלות האלה צריכות להיות בתיאום מוחלט עם הלקוח כדי למנוע אי נעימות בעתיד.
צבעים :
בחירת צבעים לאתר היא נושא מאד חשוב בתהליך עיצוב אתר, אתר לנוער יקבל צבעים חיים ונושמים וזוהרים ואילו אתר אימה יקבל צבעים קודרים ואפלים, התאמת הצבעים לאתר היא מרכיב חשוב כי כך הגולש יודע איפה הוא ומהי מטרת האתר, כן כן רק לפי הצבעים.
התאמות צבעים הם דבר חשוב, לא יכול להיות מצב של אי התאמת צבעים באתר כי אז תיוצר בעיה בעין של הגולש, על מנת למנוע בעיה זאת ישנו כלי נחמד מאד, הזינו קוד של צבע אחד והוא ישלים לכם את הצבעים שמתאימים לו (5 צבעים שונים) http://www.colormatch.dk/
תדמית לאתר (לוגו):
לוגו= תדמית, מה המעצב רוצה להגיד בלוגו, המעצב צריך להחליט (כמובן בעזרת הלקוח) מה רוצים לשדר בלוגו, האם אנחנו רוצים לשדר יוקרה (ראו: לוגואים באתרי קזינו, נוצצים, צבעי זהב) או פשטות (צבעי שחור לבן, בלי מסר מיוחד טקסטואלי פשוט לחלוטין) או מסר אחר...
על הלוגו צריך לחשוב לא רק שיתאים לנו לחלק העליון של האתר אלא גם לחשוב שזה התדמית של האתר זה איך שהאתר מוצג, רצוי מאד לתת לאתר סמל מסויים שבעזרתו נוכל ליצור בראש של הגולשים מודעות לאתר, הגולשים יראו את הסמל וישר ידעו כי מדובר באתר X.
טקסט (פונטים):
התאמת פונטים חשובה, ההתאמה תתבצע על פי ראות המעצב ועל פי החלטתו, הפונטים הבסיסים לעיצוב אתר הם arial ו thoma רצוי יותר להשתמש באריאל כי זהו הפונט מוכר מאד (כ80% מהאתרים משתמשים בו).
כפתורים:
נסו לחזור על אותו מבנה של כפתור בכל האתר, הגולש יכיר כי מדובר בכפתור כי העיצוב חוזר על עצמו, רצוי עיצוב מושך (שיצעק "לחצו עליי") כמובן בהתאמה לנושא של האתר.
שבירת השגרה:
שוב זה תלוי בנושא האתר אבל רצוי לא לעשות את כל האתר מרובע ובאנלי למעט אתרים עסקיים שרוצים לשדר ביזנס נטו, עשיתם אתר שלם מרובע ולא התכוונתם? לא נורא תמיד אפשר לעגל פינות ?
קרדיט:
אל תחסכו, הייתם מקוריים כל האתר למה לזלזל בקרדיט, רוב המעצבים כיום שוכחים כי זה קרדיט ולא ריבוע של תמונה, זה מה שמייצג את היוצר של העבודה, כמו שציירים חותמים יפה את שמם ומשקיעים בכך מחשבה, מדוע מעצבים שוכחים שזה החותמת שלהם על האתר? תהיו יצרתיים, לא למשוך יותר מדי תשומת לב אבל גם לא לגרום להתעלמות מוחלטת.
מילים אחורנות:
? אל תותרו ללקוחות, אתם יותר מביני עניין מהם בהתאמת צבעים ובעיצוב, אפשר לקבל הערות אבל לא חייבים ליישם את כולם, אומנם "הלקוח תמיד צודק" אבל זה רק במידה והיוצר מסכים איתו.
? אל תשכחו לדרוש אקסטרה תשלום עבור יותר משני סקיצות, אל תשכחו פרט זה לפני חתימת ההסכם, דבר זה יכול לגרום לכם אחר כך לבעיות קשות ועבודה לחינם.
? תמיד תרצו את הלקוח כי לקוח אחד מרוצה זה עוד הרבה בעתיד!
? מקוריות היא שם המשחק
כל השאלות האלה צריכות להיות בתיאום מוחלט עם הלקוח כדי למנוע אי נעימות בעתיד.
צבעים :
בחירת צבעים לאתר היא נושא מאד חשוב בתהליך עיצוב אתר, אתר לנוער יקבל צבעים חיים ונושמים וזוהרים ואילו אתר אימה יקבל צבעים קודרים ואפלים, התאמת הצבעים לאתר היא מרכיב חשוב כי כך הגולש יודע איפה הוא ומהי מטרת האתר, כן כן רק לפי הצבעים.
התאמות צבעים הם דבר חשוב, לא יכול להיות מצב של אי התאמת צבעים באתר כי אז תיוצר בעיה בעין של הגולש, על מנת למנוע בעיה זאת ישנו כלי נחמד מאד, הזינו קוד של צבע אחד והוא ישלים לכם את הצבעים שמתאימים לו (5 צבעים שונים) http://www.colormatch.dk/
תדמית לאתר (לוגו):
לוגו= תדמית, מה המעצב רוצה להגיד בלוגו, המעצב צריך להחליט (כמובן בעזרת הלקוח) מה רוצים לשדר בלוגו, האם אנחנו רוצים לשדר יוקרה (ראו: לוגואים באתרי קזינו, נוצצים, צבעי זהב) או פשטות (צבעי שחור לבן, בלי מסר מיוחד טקסטואלי פשוט לחלוטין) או מסר אחר...
על הלוגו צריך לחשוב לא רק שיתאים לנו לחלק העליון של האתר אלא גם לחשוב שזה התדמית של האתר זה איך שהאתר מוצג, רצוי מאד לתת לאתר סמל מסויים שבעזרתו נוכל ליצור בראש של הגולשים מודעות לאתר, הגולשים יראו את הסמל וישר ידעו כי מדובר באתר X.
טקסט (פונטים):
התאמת פונטים חשובה, ההתאמה תתבצע על פי ראות המעצב ועל פי החלטתו, הפונטים הבסיסים לעיצוב אתר הם arial ו thoma רצוי יותר להשתמש באריאל כי זהו הפונט מוכר מאד (כ80% מהאתרים משתמשים בו).
כפתורים:
נסו לחזור על אותו מבנה של כפתור בכל האתר, הגולש יכיר כי מדובר בכפתור כי העיצוב חוזר על עצמו, רצוי עיצוב מושך (שיצעק "לחצו עליי") כמובן בהתאמה לנושא של האתר.
שבירת השגרה:
שוב זה תלוי בנושא האתר אבל רצוי לא לעשות את כל האתר מרובע ובאנלי למעט אתרים עסקיים שרוצים לשדר ביזנס נטו, עשיתם אתר שלם מרובע ולא התכוונתם? לא נורא תמיד אפשר לעגל פינות ?
קרדיט:
אל תחסכו, הייתם מקוריים כל האתר למה לזלזל בקרדיט, רוב המעצבים כיום שוכחים כי זה קרדיט ולא ריבוע של תמונה, זה מה שמייצג את היוצר של העבודה, כמו שציירים חותמים יפה את שמם ומשקיעים בכך מחשבה, מדוע מעצבים שוכחים שזה החותמת שלהם על האתר? תהיו יצרתיים, לא למשוך יותר מדי תשומת לב אבל גם לא לגרום להתעלמות מוחלטת.
מילים אחורנות:
? אל תותרו ללקוחות, אתם יותר מביני עניין מהם בהתאמת צבעים ובעיצוב, אפשר לקבל הערות אבל לא חייבים ליישם את כולם, אומנם "הלקוח תמיד צודק" אבל זה רק במידה והיוצר מסכים איתו.
? אל תשכחו לדרוש אקסטרה תשלום עבור יותר משני סקיצות, אל תשכחו פרט זה לפני חתימת ההסכם, דבר זה יכול לגרום לכם אחר כך לבעיות קשות ועבודה לחינם.
? תמיד תרצו את הלקוח כי לקוח אחד מרוצה זה עוד הרבה בעתיד!
? מקוריות היא שם המשחק